24 Ağustos 2017 Perşembe

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ: KARLILIĞA UZANAN İLK ADIM



Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı; reklamı, doğrudan pazarlamayı, halkla ilişkileri, promosyonu, araştırma ve ölçümlemeyi ayrı ayrı ama bir orkestra ahengiyle bütün halinde yöneterek amaçları belirli bir tanıtım çalışması olarak tanımlanmaktadır. Müşteri bazlı ve satın alma davranışlarına etki edecek şekilde alması ve bu kararların bir disiplin içinde uyumu sağlanarak, stratejik bir yaklaşım ile planlanması ve bir sinerji yaratılması sürecidir.
Amacımız; davranışı doğrudan ya da dolaylı olarak etkilemektedir.


Peki Neden Bütünleşik Pazarlama İletişimi;

Pazarda ki güç dengelerinin değişimi: Artan rekabet ortamı ile beraber sizin ürettiğiniz ürünlerin muadillerini aynı özellikte ve daha ucuza piyasada bulabiliyorsunuz.

Tüketici eğilimlerindeki değişim: Artık Klasik Pazarlama Anlayışında olduğu gibi ‘ben ürettiğimi tüketicilere satarım’ mantığı yerini ‘ürettiğimi beğendirip satabilmeliyim’ bırakmıştır. Bu yüzden tüketicinin haz- mutluluk noktaları bulunup ona göre hareket edilmelidir.

Tüketicinin bilinçlenmesi, daha seçici hale gelmesi: Artık tüketici sizden ürünü almaya gelmeden önce almak istediği ürünün özelliklerine muadilleri ile birlikte araştırarak ayağına giymeden karar verebilmektedir. O yüzden müşterinin satın alma kararını sitenizden hatta siteye girmeden önceki tüketicinin algılarında sizden yana başlatmalısınız.

Hizmet beklentilerinin yükselmesi: Artık tüketici alacağı faydadan daha çok daha fazla şey beklemektedir. Örneğin; Türev Danışmanlık bünyesinde bir çalışanımızın başından geçen olaya göre I phone ürünlerinde kullanılmış olsa bile tüketicinin şikayeti bambaşka bir konu olsa dahi eğer üretimden kaynaklı bir hata varsa ürünün sıfırı ile değişimini sağlayabilmektedir. Buda ‘güven ve aldığı parayı fazlasıyla hak ediyor’ mantığıyla rakiplerinden ayırıyor.

Tüketicinin markaya ve ürüne bağımlılığının azalmaya başlaması: Bu noktada artık yaratıcılık ve reklam faaliyetleriyle tüketiciye kendinizi hatırlatmanız gerekmelidir. Örneğin; pazarda gözlemlediğimiz kadarıyla, Coca- cola ulusal düşün yerel davran mantığı ile; her ülkede farklı bir reklam politikası ile çıkıyor. Türkiye’de Coca-cola çok fazla reklam yapmaz çünkü pazarda yerini almıştır ve sadece kendini hatırlatıcı reklamlar yapması yeterlidir. Ramazan Ayı geldiğinde birlik ve beraberliğe vurgu yapan reklamlarla toplumda sempati yaratmaktadır.


Sonuç olarak eğer işletme olarak bir ürün veya fikirden kâr elde etmek istiyorsanız bütünleşik pazarlama iletişimi konusunda 19 yıllık tecrübemiz sonucunda ortaya koyduğumuz önermelere kulak vermenizi öneririz. 
Karınızı arttıracak çözümler üretebilmeniz dileğiyle.


Türev Yönetim Danışmanlığı Ltd. Şti.
www.turev.com.tr
turev@turev.com.tr


1 yorum:

  1. Bugün çok mutluyum çünkü Tanrı bunu benim için diğer kredi verenlerle zor zamanlar geçirdikten sonra yaptı ve hiçbir şey işe yaramadı, inancımı ve umudumu kaybetmekle ilgiliydim ama yine de güçlü durmalı ve aradığım şeyin peşinden gitmeliyim. Bugün mutluyum çünkü Tanrı beni en iyi Kredi Şirketine yönlendirdi ve onlarla iletişime geçtikten sonra hiçbir şeyden pişman olmadım ve gönül arzum kabul edildi ve bana talep ettiğim miktar (300.000,00 USD) verildi, para ödendi Şirketle iki hafta konuştuktan sonra hesabımı ve onlardan bu krediyi alırken beni strese sokmadılar ya da bana herhangi bir baş ağrısı vermediler, onlara yönlendirdiğim aile üyelerim ve arkadaşlarımın diğerleri de kredilerini aldı, seni çok isterim 247officedept@gmail.com / whatsapp + 1-989-394-3740 ile iletişime geçmek için. . ve kredinizi çabucak alın ve bu güvenli ve hızlı, umutsuz, inançlı ve her şeyiniz sadece kredi almak adına sahip olduğunuz ve hiçbir şey yürümeyecek, bahse girerim Benjamin adlı bu adamı denerseniz, asla herhangi bir şey için üzgünüz ve kredi talebiniz onaylanacak ve doğrudan banka hesabınıza ödenecektir, bu yüzden şimdi acele edin ve WhatsApp + 1-989-394-3740 üzerinden hızlı yanıtla iletişime geçin. Herhangi bir tür Kredi isteyin ve size verilecektir. hakkında hayırlısı olsun

    YanıtlaSil